FOP Shymanov begon bijna 10 jaar geleden met maar één vrachtwagen vracht te vervoeren tussen Oekraïne en Europa. Inmiddels heeft het bedrijf vier vrachtwagens rondrijden en blijft het groeien, niet alleen in omvang, maar ook in hoe het zijn werknemers ondersteunt en de bedrijfsvoering organiseert. ‘Wij willen dat het werk voldoening brengt. Daarom zorgen we ervoor dat iedereen in ons team een fijne werksfeer heeft,’ aldus Sergey Viktorovich Shimanov. Maar comfort en voldoening achter het stuur vragen meer dan alleen goede bedoelingen: ze vragen om structuur, controle en realtime gegevens. En daar komt LINQO om de hoek kijken.
De uitdaging: onzekerheden op de weg
Omdat vrachtwagens voortdurend grenzen overgaan en de planning strak is, is het van cruciaal belang om precies te weten waar elke vrachtwagen is, hoe lang hij al rijdt, of hij stilstaat of de EU is binnengereden. Om dit handmatig bij te houden, vooral met verschillende tolsystemen zoals e-TOLL en SENT, was best tijdrovend en frustrerend. Vóór LINQO moest je om de status van het wagenpark te checken de telefoon pakken, wat natuurlijk tijd kostte en vertraging oplevert.
Volledige controle over het wagenpark, zonder telefoontjes
Dankzij LinqoTrack kan FOP Shymanov nu altijd de actuele locatie van al hun wagens zien. Waar vroeger voortdurend contact met chauffeurs nodig was, kost het nu slechts een paar minuten via het dashboard.
- De exacte locatie van elke vrachtwagen
- Brandstofgebruik en kilometerstand
- Gereden uren en stoptijden
‘We hoeven nu niet constant meer de chauffeurs te bellen. We zien waar de vrachtwagens zijn, of ze de grens zijn overgestoken, hoeveel kilometer ze hebben gereden en hoeveel tijd of brandstof dat heeft gekost,’ vertelt Sergey Viktorovich Shimanov.
Ook de automatische gegevensoverdracht naar e-TOLL en SENT (Polen) was een groot voordeel, omdat dit de naleving van de regelgeving vereenvoudigde en internationale ritten vlotter liet verlopen.
Het menselijk gezicht van technologie
Nu het team van Shymanov in één oogopslag belangrijke voertuiggegevens kan zien, van de route tot het brandstofverbruik, kunnen ze met vertrouwen hun planning maken. We snappen dat technologie belangrijk is, maar ondersteuning is dat ook. Wat vinden ze het belangrijkst? FOP Shymanov zegt: ‘Wat echt opvalt, is de instelling van jullie team. Jullie medewerkers helpen ons om problemen snel en efficiënt op te lossen.’
Toen we vroegen om LINQO in drie woorden te omschrijven, was het antwoord simpel: professionaliteit, menselijkheid en kwaliteit. We helpen FOP Shymanov graag om alles onder controle te houden, tijd te besparen en zich te concentreren op wat echt belangrijk is: goederen betrouwbaar bezorgen en een bedrijf opbouwen dat werkt voor mensen. Misschien is het ook tijd voor jouw succesverhaal?