Case studies

Linqo vereenvoudigt het werk

“Tijdbesparing door automatische uitlezing van de tachograaf” (Dhr. Veit, vlootmanager van Jacobi Spedition GmbH).

Jacobi Spedition GmbH is een allround logistiek en transportbedrijf in Bochum. Het aanbod is gericht op expeditie, meubellogistiek en -opslag en keukenmontage. Jacobi Spedition hecht veel belang aan kwaliteitsnormen, probleemoplossende verzending van gevoelige goederen en individuele dienstverlening. De goederenopslag en verzendingsmonitoring is computerondersteund en modern.

Een overzicht van het ruime aanbod van Jacobi Spedition GmbH vindt u hier: https://www.jacobi-bochum.de/index.php/leistungen

Dhr. Veit in een telefonisch interview over het Linqo systeem: 

Het gebruik van telematicasystemen is nieuw voor Jacobi Spedition. Het bedrijf is een nieuwe klant van Linqo. “Slechts een maand geleden” zijn we van start gegaan met het Linqo-systeem in 13 voertuigen (vrachtwagens en bestelwagens).” De aandacht van Jacobi GmbH werd erop gevestigd door een reeds bestaande klant van Linqo. “Michalski Transporte heeft ons Linqo aanbevolen.”

Jacobi GmbH heeft twee belangrijke pijlers, enerzijds de keukenlogistiek en anderzijds het transport. Het Linqo-systeem wordt uitsluitend gebruikt in de expeditieafdeling van het bedrijf. “We rijden als onderaannemers voor onder andere Rhenus en DHL.” Jacobi Spedition is voornamelijk actief binnen Duitsland in het Ruhrgebied. Zelden worden klanten in Europese buurlanden benaderd. De transporten naar Nederland en/of België zijn eerder een uitzondering. “Het gaat voornamelijk om privéklanten, maar in sommige gevallen ook om professionele klanten.” De heer Veit gebruikt het vlootoverzicht, inclusief de functies, uitsluitend via de computer op kantoor. Hij noemt als meest voorkomende toepassingsmogelijkheden: “De tachograaf downloaden en wekelijks de vrachtwagens op afstand uitlezen”. In verband met de voordelen van het Linqo-systeem verklaart de heer Veit twee recente incidenten waarbij Linqo zijn waarde heeft bewezen: 

Een voertuig werd in Nederland geflitst. “Met behulp van Linqo was het mogelijk om aan de hand van het tijdstip te bepalen welke bestuurder verantwoordelijk was”. Dit maakte het mogelijk om een snelle evaluatie uit te voeren zonder dat de chauffeurs persoonlijk naar de vestiging moesten komen.

Een vrachtwagenchauffeur werd door de politie aangehouden op beschuldiging van te snel rijden, zonder dat hij werd geflitst. “Via Linqo hebben we de snelheidslimiet kunnen bewijzen.”

De heer Veit noemt de volgende positieve aspecten van het Linqo-systeem: “Tijdbesparing door automatische uitlezing van de tachograaf en vereenvoudiging van het werk”. 

De vrachtwagens zijn dagelijks onderweg en “vroeger moesten de tachografen elke derde zaterdag handmatig worden uitgelezen.” Het gebruik van het Linqo-systeem heeft geresulteerd in een logistieke en tijdgerelateerde kostenminimalisatie. “Het systeem maakt alles zeker gemakkelijker, ik kan dat beamen!” Voor de invoering van het Linqo-systeem maakte Jacobi nog niet eerder gebruik van een vergelijkbaar systeem. We hadden een uitleesapparaat dat nog steeds in gebruik is. “Daartoe creëerde Linqo een interface tussen onze oude Globofleet-lezer en het Linqo-systeem.” Beide formaten werden technisch gecombineerd en er werd een individuele opstelling gemaakt. “De installatie verliep vlot en gebeurde in het weekend”, aangezien de voertuigen gedurende de week op de weg zijn. Hij kreeg de gepaste ondersteuning bij het opzetten van het systeem en in geval van moeilijkheden. “In het begin moet je het gewoon aanleren.” Tot slot becommentarieert hij het Linqo-systeem als volgt: “Het vereenvoudigt het werk” en “de gegevens kunnen op elk moment worden uitgelezen!” 

to top button

Click on the button to load the content from Livechat.

Load content